Wat vinden jullie van deze filmpejs?

woensdag 13 juli 2011

Filmverhaal

Haaajj, 

Ik heb besloten dat het een andere film wordt, het vorige filmverhaal was heel slecht. 
Dit klinkt nu allemaal alsof ik ondertussen helemaal niets uitvoer, maar dat is niet zo. ;)
Als je een film maakt ben je meestal ongeveer een jaar bezig met het idee en het geld en de cast enz., en daarna pas ga je in zes weken je film opnemen.
Een tijdje geleden heb ik al veel aan mijn script gedaan, ik ben tot scene 21 gekomen. 
Mijn film gaat ongeveer een half uur tot een uur duren, dus dan komen er nog veel meer scenes bij. 


Ik ga waarschijnlijk ook nog een première houden, waarbij je de film te zien krijgt op een beamer. 
Dan komt er sowieso een rode loper (dat heb ik al met m'n pa besproken) en er komt muziek enz. 
Dan wordt het gewoon een hele gezellige avond. 

Ik wil nog niet te veel beloven over mijn film, want ik moet eerst aan een redelijke camera zien te komen, maar volgens mij kan ie nog wel eens leuk worden. 


Mijn moeder vond het kleine stukje wat ze heeft gelezen in ieder geval al leuk, en ik ga er dit weekend weer mee verder. 
Als het script af is gaat het allemaal pas echt gebeuren..
Dan bespreek ik met mijn 'team' waar welke shots komen en wat voor muziek enz. 


Het wordt allemaal heel krap, maar het wordt ook mijn eerste film, dus het hoeft niet perfect te zijn (hoop ik). 




Ik 1 dingetje verklappen over mijn film..
Mijn hoofdpersonage heet (nu nog) Marieke en woont samen met haar vader. 


Dit klinkt echt als zo'n standaard filmdingetje, maar dat gaat het (vind ik) niet worden.
Het wordt spannend en een beetje spooky, maar niet heel eng. 
Het begint als een zielige film, en eindigt als iets engers. 
Natuurlijk kan ik niet alles heel echt maken, dus ik hoop dat het dan  nog wel een bepaald sfeertje heeft. 

Ik krijg niet heel veel hulp, maar dat wil ik ook niet, want daar heb ik een hekel aan als ik dingen zelf wil doen. 
Maar al had ik heel veel hulp, een team met ervaring kan ik niet bij elkaar krijgen. ;)

Ik heb nu al zin in het maken van de film, dus ik ga maar hard werken aan het script zodat dat snel kan gebeuren.. (: 



xxxx,

1 opmerking: